Fakty i mity na temat UX – weryfikujemy!
User experience, w żargonie SEO opatrzone skrótem UX to obecnie gorący temat. Pod tym pojęciem kryje się suma doświadczeń użytkowników, którzy odwiedzili naszą stronę. Jeśli chcemy, aby nasza witryna wyświetlała się wysoko w wyszukiwarce, musimy sprawić, aby internauci spędzili na niej produktywnie czas, znaleźli to, czego szukali i nie opuścili jej w pośpiechu, odstraszeni jakimś niedopracowanym elementem. Jak jednak mierzyć satysfakcję z odwiedzenia danej strony? Google ma na to swoje sposoby, ale dobrze strzeże tych tajemnic, żeby przypadkiem nie zdradzić furtek na skróty. Dzisiaj przedstawiamy kilka faktów o UX oraz kilka towarzyszących im mitów, które zrodziły się ze spekulacji.
Fakt: Prostota się sprawdza
Projektując UX design, nie należy kombinować. Najlepiej sprawdza się prostota i łatwy dostęp do poszukiwanych informacji. Im mniej kliknięć potrzebuje użytkownik, by dotrzeć do celu, tym lepiej.
Fakt: Stawiaj na urządzenia mobilne
Obecnie więcej osób przeszukuje internet korzystając z telefonów. Należy więc zaprojektować stronę przede wszystkim z myślą o użytkownikach, którzy będą przeglądać ją na urządzeniu mobilnym.
Fakt: Szybkość ma znaczenie
Szybkość ładowania jest jednym z czynników, które zdecydowanie będą wpływać na doświadczenie użytkownika. Warto zadbać o to, aby internauci nie musieli długo czekać na pojawienie się wszystkich obrazków i plików wideo, a także unikać przekierowań.
Fakt: Dbaj o przejrzystą strukturę
Hierarchia nagłówków to coś, o co należy zatroszczyć się na etapie optymalizacji SEO, aby stronę dało się łatwo zaindeksować. Z perspektywy użytkownika, nagłówki oraz przejrzysta struktura danych także odgrywają bardzo ważną rolę i pozwalają łatwiej nawigować podczas przeglądania treści.
Fakt: Dostosuj swój słownik do swojej publiczności
Trzeba mieć świadomość, do kogo kierujemy nasze treści i zwracać się do tej grupy jej językiem. Nie ważne, czy użytkowników naszej strony łączy wiek, hobby czy branża, przemawiajmy do nich tak, aby rozumieli nasz przekaz.
Fakt: Nie przywiązuj się do jednej taktyki
Wszystko płynie – to ponadczasowe stwierdzenie jest aktualne także w kwestii SEO oraz UX. Są to kwestie, które wciąż ewoluują, więc praca nad nimi nigdy się nie kończy. Warto wciąż szukać nowych, skutecznych praktyk.
Mit: Wysoki współczynnik odrzuceń = słaby UX
Tzw. bounce rate, czyli współczynnik odrzuceń nie jest czynnikiem rankingowym. Chociaż może sugerować, że coś jest nie tak z naszą stroną, tak naprawdę wcale nie musi. Jest mnóstwo powodów, dla których użytkownicy mogą chcieć szybko opuścić naszą stronę.
Mit: Pogo-sticking to zła wróżba
Pogo-sticking to praktyka polegająca na bardzo szybkim wchodzeniu oraz opuszczaniu stron wyświetlających się w SERP. Jednak John Mueller wypowiedział się w temacie i powiedział, że nie jest to utożsamiane ze słabą jakością naszej strony.
Mit: Wszystko jest lepsze z obrazkami
To prawda, że obrazki czasem okazują się użyteczne, wzbogacają treść i przełamują strukturę tekstu, dzięki czemu łatwiej go przyswoić. Jednak należy mieć świadomość, że nierzadko obrazkami można także sobie zaszkodzić. Słaba jakość lub brak powiązania z treścią wybranej grafiki mogą obniżyć doświadczenie użytkownika. Jeśli dodatkowo obrazki są zbyt duże lub jest ich wiele, opóźnią ładowanie się strony, to oznacza, że więcej z nich szkody niż pożytku.
Komentarze
Jeszcze nie ma komentarzySkomentuj jako pierwszy! :)